tiistai 31. elokuuta 2010

Sonntag

 

Sunnuntaina kun lapset oli päiväunilla lähdin pyöräilemään Eppingenin keskustaan  (Ja oli vanhemmatkin siis kotona, en mä näitä lapsia yksin nukkumaan jättänyt). Sain Ingalta lainaan sen 200 vaihteisen superpyörän ja tietty kans kypärän, jonka otinkin enemmän kuin mielelläni vastaan huomioiden a) sen, että en oo ajanut maastopyörällä ihan vähään aikaan ja b) sen, että Eppingeniin menevä tie on aika pieni ja mutkainen, joka tietty yllyttää nää hullut saksalaiset ajamaan vähintään satasta. 


Matkan varrella on tuollainen kukkapelto, josta saa käydä itse poimimassa kukkia ja sitten tietty maksaa ne tuollaiseen lippaaseen. Hirveän suloinen idea! Vaikkakin tuskin tällä näiden kukkien kasvattaja suuremmin rikastuu (joo, kaikki ihmiset on pahoja). Yhtä aikaa mun kanssa tossa oli pari miestä ja ne ei ainakaan maksaneet senttiäkään. :D

Ahvenanmaalainen juhannusalkokin löytyi. Ja sen takana on kaupungintalo.

 

Jee, alkaa oleen kurpitsa-aika! Täällä juhlitaan Halloweeniäkin, tuplejee!

Eppingenissä olikin mun suureksi iloksi juuri tuolloin käynnissä Kartoffelfest, eli siis perunafestarit! Keskusta oli täynnä ihmisiä ja ruokakojuja ja suurin osa kaupoistakin oli auki. Perunat ja muutkin ostokset jäi tosin mun osalta tekemättä, sillä Visa ei käynyt missään täällä, enkä saanut edes nostettua automaatista rahaa sillä. Siinä vaiheessa, kun jouduin jättämään Milka-suklaani tiskille, mietin kyllä, että mikä ihmeen takapajula se sellainen on, missä ei VISA käy. Vaadin selitystä! (tai sit se myyjä katsoi mua, et toi ei enää suklaata tartte... No mut hei, mulla oli kypärä kädessä, näytin aika urheilulliselta siis!)

No, sainpahan ainakin liikuntaa tolla reissulla. Ja Ingan kanssa käytiin maanantaina avaamassa mulle saksalainen tili. Saan tän viikon lopulla pankkikorttini ja sitten mikään ei estä mua tuhlailemasta! :D


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti