keskiviikko 25. elokuuta 2010

Kahden päivän aikana tapahtunutta...

  • Tutustuin Lasseen (5), Rasmukseen (3) ja Kjeliin (2). Kaikki ovat oikein suloisia, mutta kaikilla on myös oma, luja tahtonsa.

    Lasse innostui kirjoittamaan tarinaa tietokoneella. Muut lapset olivat nukkumassa.


  • Juttelin perheeni isän Christianin kanssa ja yritin sanoa jotain liian vaikeaa rajallisella saksan kielen taidollani. Vaihdoin sitten englantiin, jolloin Christian totesi, että hän ei aio puhua minulle ollenkaan englantia. (Inga kertoi, että Christian puhuu täydellistä englantia).
  • Olen puhunut saksaa. Tai enpä nyt tiedä, voiko minun puhetta saksaksi vielä sanoa. Kuunnelut olen kuitenkin paljon ja jopa jonkin verran ymmärtänyt.
  • Saanut selville, että Hockenheimin formularata on tässä ihan vieressä.
  • Kävellyt lasten kanssa talon vieressä aukeavilla viiniviljemillä ja syönyt itse puista poimittuja luumuja.
  • Käynyt Ingan kanssa juomassa lasilliset rosé-viiniä sen kunniaksi, että selvisin ekasta päivästäni (niin, pojilla tosiaan on se oma tahto ja he tietävät tarkkaan, mitä haluavat!).
  • Vietin Ingan kanssa keskiviikkopäivän Heidelbergissä (josta pian lisää!).

    Pieni pala Heidelbergin pääkatua.
  • Kävimme Ingan kanssa näiden kolmen pikkupojan kanssa kaupassa. Helppoa!
  • Löysin myös (yllättävän pian) Jürgenini. Ingan isän nimi on Jürgen! :D
  • Meinasin myös erehtyä syömään bratwursita (tästäkin pian lisää!).
  • Kävin ilmoittautumassa kaupungintalolle. Nyt olen sitten kai eppingeniläinen.
  • Olen ehtinyt tekemäänn hiukan empiiristä hintavertailua ja selvää on, että hintataso on täällä edullisempi kuin Suomessa. Ostin Niken urheilukengät 50 eurolla ja kosmetiikkaa aivan mielettömän edullisesti.


Ja nyt menen katsomaan Mamma mia! -leffaa Ingan kanssa! Wunderschön!


1 kommentti: